Semana Santa, ofwel Vakantie! - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Henrieke Maas - WaarBenJij.nu Semana Santa, ofwel Vakantie! - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Henrieke Maas - WaarBenJij.nu

Semana Santa, ofwel Vakantie!

Blijf op de hoogte en volg Henrieke

26 Maart 2013 | Costa Rica, Liberia

Ondertussen zit 1/4 van mijn reis er alweer op en wat gaat de tijd ongelofelijk snel voorbij!
Aan de andere kant is het ook net alsof ik hier al een hele tijd zit, omdat ik zoveel nieuwe indrukken opdoe en van alles meemaak hier...

Afgelopen week heb ik lekker met de kinderen gewerkt & ken ik ze inmiddels allemaal bij naam en beginnen we steeds meer aan elkaar te wennen. Ook heb ik van de directrice te horen gekregen dat ze erg tevreden is over mij & ook de andere medewerkers bedanken me elke dag voor mijn hulp. Het is een fijn gevoel dat ze me zo dankbaar zijn!

Afgelopen donderdag zijn we met bijna alle vrijwilligers (+/- 25 mensen) een drankje gaan doen, omdat het voor vele hun laatste avond samen was. Eerst zijn we naar een cocktailbar geweest waar een leuk live bandje zat. Daarna naar (nu al) 'onze stamkroeg' Ciro's. Erg laat is het voor mij niet geworden, want mijn moeke wil dat ik doordeweeks om 11 uur alweer thuis ben, helaas. Maar ze bedoelt het goed denk ik dan maar ;-)
Vrijdag werd het weekend weer ingeluid met een bezoek aan het zwembad & die dag hebben we ook onze vakantie geboekt.. (Wordt vervolgd)

Zaterdag zijn we met enkele mensen naar Playa Panama geweest & dat was een fijne dag. Mooi strand, lekker water en gezellige mensen. Het enige nadeel was dat het ontzettend hard waaide, waardoor alles onder het zand zat. Die avond kwam er nog steeds zand uit mijn oren. Tja, je moet er wat voor over hebben hier.

Die avond zijn we met 5 meiden naar Ciro's gegaan en dat was een hele gezellige avond! 3 andere gingen al redelijk op tijd naar huis, maar Nancy (Meisje uit Guatemala) & ik vonden het eigenlijk nog veel te vroeg om naar huis te gaan. We zijn ons toen gaan mengen tussen de lokale mensen & hebben daar een leuk stelletje leren kennen. Een Tica (Costa Ricaans meisje) en een Duitse jongen, die sinds een half jaartje samen waren. De jongen gaat echter over 3 maanden weer naar huis en dan komt zij volgend jaar naar Duitsland. Toen ik al die ingewikkelde verhalen hoorde, dacht ik wat ben ik toch blij dat 'die van ons' gewoon op de boevenheuvel woont ;-)
Na een paar dansjes en drankjes tevreden in mijn bedje belandt!

Zondag weer lekker om 7.00u opgestaan om naar natuurgebied Santa Rosa te gaan. Daar zijn we met 6 personen met een persoonlijke chauffeur (Offi) naartoe gereden. Daar heb ik mijn eerste apen op camera kunnen zetten, dat was wel heel cool om die gewoon voorbij te zien slingeren.
Daarna reden we verder op het slechtste pad ooit, het was een hele jeepsafari, iedereen bungelde van hot naar her, maar ook dat had wel iets. Toen konden we op een gegeven moment niet verder met de jeep dus zijn we uitgestapt en na een hele hete, lange wandeling door het bos kwamen we eindelijk aan bij Playa Naranjo wat schijnbaar een heel bijzonder strand was.
En dat was het zeker! Zo'n super grote uitgestrekte kust, met mooie bergen en groene bomen op de achtergrond. Enorme golven en we waren de enige personen daar. Het was alsof ik even helemaal alleen op de aarde was, echt heel erg mooi! Meteen lekker het water ingerend om tevens af te koelen van de ontzettend hete wandeling, maar mensen het was het zeker waard!
We besloten om te blijven tot de zonsondergang & gelukkig maar. Het was de eerste keer dat ik de zon zag zakken in de Pacific Oceaan en het was echt een bijzonder mooi moment.
Daarna zijn we voldaan teruggereden en was er alweer een mooie dag voorbij.

Toen was er alweer een week voorbij! Deze week was echter wel ontzettend heet! Ik weet dat de meeste van jullie nu denken, O wat lekker wij zitten in de kou ;-) maar 40 graden is niet altijd even fijn. Op 1 dag heb ik zelfs 3 keer gedoucht en van kleding gewisseld om nog enigszins comfortabel te zijn, maar hopelijk gaat de hitte nog wat meer wennen..
Gisteren zijn we naar de bioscoop gegaan om lekker af te koelen, want dat is een van de weinige plekken waar ze airco hebben. En in de pinautomaat hokjes, dus misschien moet ik daar ook nog maar eens in gaan staan als mijn hoofd even te heet wordt haha.

Maar nu heb ik dus een weekje vakantie! Het is namelijk Semana Santa (pasen) en dan is iedereen de hele week vrij!
Morgen vertrekken we daarom met 5 meiden om er een paar daagjes op uit te gaan. We gaan dan naar Monteverde toe. Dat is een regenwoud waar je allerlei survivalactiviteiten kan doen & het schijnt er wat frisser te zijn (YES! Ik heb mijn lange broeken en lange mouwen shirts al klaar liggen). We gaan daar waarschijnlijk Hiken, Zip-linen (tokkelen over het regenwoud) en misschien ga ik zelfs wel bungeejumpen!

Nu eerst mijn tas maar eens inpakken voor mijn midweekje weg & dan horen jullie snel weer van me of ik de bungeejump heb overleefd of misschien niet eens durfde (dat kan ook nog heel goed)

Ik zal nogmaals een poging doen om wat zon naar Nederland te sturen!

Heel veel liefs en groetjes Henrieke

  • 26 Maart 2013 - 21:47

    Pap En Mam:

    Hey Henrico de besto

    Wat heb je weer veel meegemaakt in een week tijd. En wat schattig die kindjes!!! De foto's zijn erg mooi, vooral de zonsondergang en de aapjes!!! Jullie genieten daar wel, dat kun je wel zien.

    En dan lekker op stap met z'n allen. Soms wel wat vroeg thuis zijn, maar och dan ben je de volgende dag weer lekker fit.
    En dan nu lekker een paar daagjes op vakantie, dan zie je wat meer van het land.
    Ik ben benieuwd of je gaat bungee jumpen, lijkt ons wel eng!!
    Geniet ervan en we horen wel weer hoe het geweest is.
    Groetjes uit het koude Eersel. x x

  • 26 Maart 2013 - 22:08

    Joke:




    Hoi Henrieke

    Wat een leuk verslag heb je weer geschreven, je zou bijna jaloers worden op wat jij allemaal meemaakt

    De fotos zien er ook gezellig uit,en leuk al die kleintjes, dat manneke waar je mee op de foto staat
    is zeker je lievelingetje.

    Henrieke nog een hele fijne vakantie week,en tot het volgende verslag.

    Groetjes Joke




  • 27 Maart 2013 - 08:18

    Henk En Dinie:

    Hoi Henrieke

    We hebben je leuke verslag weer vol bewondering gelezen en waren blij dat er toch ook nog foto,s bij zaten van je werk????(vakantie)Blij te horen dat alles goed gaat en dat je ma,s regels toch nog opvolgt

    Nog heel veel plezier de resterende tijd en de groeten uit
    HOOGELOON

  • 27 Maart 2013 - 09:07

    Jac En Anja:

    Hoi Marieke,
    Het is leuk om weer een verslag te lezen. Wat heb je in een korte tijd weer veel meegemaakt.
    En gelukkig heb je ook tijd om meer van het land te zien en op stap te gaan. Misschien is het maar goed dat je van moeke optijd thuis moet zijn. Wat heb je ondertussen al veel mensen leren kennen. Wel leuk dat het onderling allemaal zo goed gaat, en samen leuke dingen kunnen ondernemen.
    Henrieke geniet van de vakantie, wij horen wel weer hoe het geweest is.
    Groeten Jac en Anja.

  • 27 Maart 2013 - 12:02

    Dirk :

    Kijk eens aan! Echt super vet! Ik hoor wel dat je daar in goede handen bent, met een bezorgde mama ;) Dan hoeven wij ons hier in nederland niet zo druk te maken over 'ons' Henrieke.
    Maar tóch klint 40 graden niet zo slecht als je smorgens nog gewoon mag krabben! Stuur maar een koffer op naar Nederland! (jaja super flauw :p )

    Nou geniet ze in het oerwoud, en breng maar een aapje mee naar huis!

    kussies van de boevenheuvel!

  • 27 Maart 2013 - 13:20

    De Beerensjes:

    hey Henrieke,
    weer een kei leuk verslag met leuke foto's.. hoeveel van die kindjes neem je mee naar huis?
    Denk dat het idd heel slim is om de liefde maar op de boevenheuvel te zoeken, niks zo makkelijk als dat :)
    Veel plezier in je "vakantie"week, geniet ervan en tot lezens
    groetjes van ons xx

  • 27 Maart 2013 - 23:40

    RIE EN JET:

    Ha die Henrieke
    Bedankt weer voor je mooie woorden die toch maar weer iedere keer schrijft..
    En heel leuk met de foto,s dan hebben wij ook een idee
    hoe het er allemaal uitziet....leuke kinderen trouwens...
    Nou Henrieke een warme groet uit het nog steeds koude reusel en geniet
    van alles wat op je pad komt ..
    Tot de volgende ronde . . knuffel van Rie en Jet

  • 28 Maart 2013 - 08:24

    Inge Bierens:

    Hey Henrieke,
    Wat leuk om weer over je belevenissen te lezen! Zo te lezen vermaak jij je wel daar! Zowel op je werk als in je vrije tijd!
    Ik wens je heel veel plezier op "vakantie"! Ben benieuwd of je de sprong gaat wagen.......
    Maar dat lezen we vast en zeker de volgende keer!
    Enjoy!

    Groetjes Inge

  • 28 Maart 2013 - 16:00

    Rita:

    Hey Meisje.


  • 28 Maart 2013 - 16:10

    Rita.:

    Hey meisje.

    Wat kan je mooi vertellen over jou kindjes daar in Costa Rica. Zo te zien heb je ook een lieveling. Het ziet er ook mooi uit. Heel veel plezier met je avonturen. P.s. Bedankt voor jullie leuk cadeau.
    Groetjes van den boevenheuvel.

  • 28 Maart 2013 - 22:28

    Anja:

    Ha Henrieke,
    Ik was vanmorgen denk ik nog niet zo goed wakker, want ik type Marieke i.p.v Henrieke.
    Sorry hoor.
    Fijne vakantie groetjes Anja

  • 01 April 2013 - 21:22

    Peer En Karine:

    Dag henrieke zo te horen maak jij het daar heel goed je zal al wel mool bruln zien om jaloers op te worden denk ik wij lopen hier nog met dikke jassen wij wensen je veel plezier in het regenwout geniet ervan vele groetjes uit belgie peer en karine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henrieke

Actief sinds 25 Okt. 2012
Verslag gelezen: 574
Totaal aantal bezoekers 18651

Voorgaande reizen:

05 April 2014 - 13 Mei 2014

Dubai, Thailand, Vietnam & Cambodja

09 Maart 2013 - 08 Mei 2013

Costa Rica

Landen bezocht: