Van 5 naar 35 graden! - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Henrieke Maas - WaarBenJij.nu Van 5 naar 35 graden! - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Henrieke Maas - WaarBenJij.nu

Van 5 naar 35 graden!

Door: Henrieke

Blijf op de hoogte en volg Henrieke

10 Maart 2013 | Costa Rica, Liberia

Hallo allemaal!

Gisteren 9 maart was het dan toch echt zo ver weg. Waar ik al zo lang naar uit had gekeken, mee bezig ben geweest, ging dan toch echt gebeuren. Ik ging vertrekken!

Na een kort nachtje met weinig slaap, werden de laatste spullen gepakt en stond uitzwaai comité fam. Beerens al klaar!
De spullen gingen de auto in en toen moest er afscheid genomen worden van het lieve vriendje.
Daarna reed de fam. Maas naar schiphol en verbazingwekkend genoeg bleven de zenuwen nog steeds een beetje uit. Eenmaal op Shiphol was mijn tas binnen no-time ingecheckt en kreeg ik te horen dat mijn tas voor de 2e vlucht ook al was ingecheckt, dus dat was een voorspoedig teken.
Toen Wilma de hema en de h&m gezien had zijn we nog even wat gaan drinken en toen was het toch al sneller tijd om te gaan dan ik had verwacht.. Het moment waar ik misschien het meest voor had gevreesd was aangebroken, maar op dat moment dacht ik vooral oké Henrieke, jij stapt dadelijk dat vliegtuig in en gaat naar Costa Rica en dan heb je al een hele grote stap bereikt dus ga ervoor!
En dat heb ik gedaan, dankzij de travelcoaches gezusters maas kon ik met opgeheven hoofd de controle door en ben ik begonnen aan mijn 18 uur durende reis..
Alles sprak voor zich en voor ik het wist kwam ik bij de gate aan. Daar werd iedereen ondervraagd waarom ze naar Amerika vlogen & zo ook ik. Hij wilde weten wie dan mijn ticket had geboekt van de organisatie en hoe ik het gefinancierd kon hebben (eventjes bij maxim's werken & dan kun je overal naartoe) Ik vond het maar vreemd, maar hij zei dit doen we alleen omdat ze in Amerika erg streng kunnen zijn dus we willen weten dat je zeker geen problemen krijgt. Na de vreemde ondervraging zat ik al bij de gate te wachten om te gaan boarden. Op dat moment kon ik niet veel anders doen dan wachten en de medereizigers een beetje bezichtigen. Toen was het dan toch echt zo ver en daar ging ik dan door de slurf op naar het vliegtuig! Toen ik bijna bij mijn rijnummer aankwam zag ik een heeeeele grote meneer in de buurt van mijn stoel zitten & ik zag de bui al hangen. De mensen staand in het gangpad voor mij zaten daar ook allemaal in de buurt en werd wat gediscussieerd wie waar zat. De grote man bleek namelijk niet goed te zitten, want hij zat op een 2 stoelen rijtje, maar hij moest (in zijn eentje!) op een 3 stoelen rijtje zitten! Ik was alleen maar blij, dat ik er dus niet naast hoefde. Ik zat lekker aan het raam met een aardige, nederlandse vrouw naast me die haar dochter in Amerika op ging zoeken.
Toen ik zag hoeveel vermaak er wel niet was in het vliegtuig (films, tv series, muziek, spellen) voelde ik me gelijk prettig en dacht ik, is 11 uur wel genoeg?! Haha, het was zeker lang genoeg maar viel me helemaal niet tegen. Helaas ging de landing minder voorbarig en ben ik vanaf dat moment erg misselijk geweest. Iets eten lukte me vanaf dat moment ook niet meer, terwijl dat waarschijnlijk wel zou helpen, maar ik kreeg gewoon niets weg.
Toen eenmaal aangekomen moesten we in Amerika nog een screening doen, waarbij een foto en vingerafdrukken werden genomen & toen was het op naar de volgende vlucht! Ik had nog even wat te drinken gekocht en wat koekjes voor als ik toch nog wat weg zou krijgen, maar helaas lukte dat niet. Het vliegtuig van Amerika naar Costa Rica was wel een stukje gammeler, maar gelukkig zat ik aan het gangpad & ongeveer naast de wc met mijn braakzakje voor me. Dus niets kon nog misgaan haha.
Gelukkig viel ik vrij snel in slaap, al voordat we de lucht helemaal in waren. Onderweg werd ik een paar keer wakker van de turbulentie, maar ik probeerde zoveel mogelijk te slapen zodat ik niet zou voelen hoe misselijk ik was. Het volgende moment werd ik wakker van de wielen die de grond raakten, dus dat was erg fijn. Yes, ik was eindelijk in Costa Rica geland!
Toen was mijn tasje zo gepakt en zag ik al 2 vrolijke gezichten met een 'projects abroad' bordje zwaaien. 'Enrique, enrique' Si, si da ben ik!
Buiten voelde ik gelijk hoe warm het was, maar gelukkig reden we met open ramen naar 'mijn' huis en was het maar een kort ritje. Ik werd meteen ingelicht, dat ik maandag om 7.45 op wordt gehaald om naar het centrum te gaan & om daarna naar het kindertehuis te gaan.
Toen zag ik het huisje van de foto's en Hellen & Ashley in het huis zitten! Ik ben blij dat ik ze al een klein beetje kenden van de mailtjes en foto's, want nu was het wel echt een beetje als thuiskomen. Ze liet me het huis zien en het valt me allemaal niet tegen. We kunnen elkaar alleen nog niet heel erg goed begrijpen, maar hopelijk wordt dat snel beter. Ik kreeg nog een vreemd water/poeder/suiker drankje wat goed zou zijn voor mijn misselijkheid, maar ik dacht alleen maar, wat een gek drankje. Na nog even gepraat te hebben, besloot ik naar bed te gaan, het was immers al laat en ik was lang onderweg geweest. Eenmaal boven toen ik mijn tanden wilde gaan poetsen ontdekte ik mijn mega douchegel-explosie!! Oftewel, alles onder de zeep! Ik heb toen alles nog af staan spoelen & gedacht, echt iets voor mij. De badkamer is trouwens vlakbij mijn kamer boven, terwijl Hellen & Ashley beneden slapen dus ik ben wel blij dat ik er vlakbij zit. Toen mijn bedje ingestapt en geprobeerd in slaap te vallen met al die nieuwe geluiden/warmte. Ik ben nu alweer een uurtje wakker, dus heb helaas niet zo lang kunnen slapen (5,5 uur) maar mijn misselijkheid is wel een heel stuk weg. Vandaag gaan we om 8.30u ontbijten (het is nu 7u) en dan (als ik het goed heb begrepen) gaan we vanmiddag naar het strand met een vriendin van Hellen & nog wat familie. Ik ben benieuwd hoe het er hier in het daglicht allemaal uitziet en ik zal heel veel moeten insmeren want de zon stoomt me nu al bijna mijn kamer uit!
Ik moet zeggen dat ik blij ben dat de reis voorbij is, maar de spanning nu pas eigenlijk echt begint. Ik hoop dat ik snel kan wennen aan de nieuwe (en warme) omstandigheden & ik me snel op mijn gemak ga voelen. Ik hou jullie op de hoogte!!

  • 10 Maart 2013 - 14:17

    Lieke Van Den Oord:

    Hee Henrieke, was super gaaf dat je aan bent gekomen!

    Jij hebt ook een behoorlijk lange vlucht achter de rug gehad. Gelukkig had jij wel een tv.. die had ik niet de eerste 14 uur :') Wat klinkt dat jou 1e reisverslag herkenbaar! Heerlijk om weer even terug in de tijd te gaan. Ik was echter dol op het vliegtuig voedsel, leuke surprise pakketjes!

    Het zal allemaal heel overweldigend zijn maar super gaaf dat je de stap hebt genomen. Zo te horen heb je een warme ontvangst gehad en dat is ook zeker belangrijk. Je gaat er geen moment spijt van krijgen.

    Nu beginnen de reisverslagen nog vol enthousiasme en veeeeel details. Dit zal naar mijn eigen ervaring steeds meer afnemen maar dat is niet erg, omdat je veel te druk bezig bent met 'living the good life!'

    Ik ga je verhalen volgen meis, en ik wens je vooral heel erg veel plezier.

    Groetjes Lieke

  • 10 Maart 2013 - 14:45

    Lieke Hoeks:

    Wat leuk om te lezen Henrieke!! Echt ontzettend stoer van je, wel heel moeilijk voor te stellen dat jij vanmiddag naar het strand gaat met 35 graden, ben stront jaloers op jou ;) Je hebt een mooi nieuw kamertje zo te zien haha. Het zal wel een hele opluchting zijn dat de reis achter de rug is, en nu is het tijd om lekker te gaan genieten :) Liefs uit het koude Eersel!

  • 10 Maart 2013 - 15:04

    Ellis Van Gompel:

    Jeeej je 1e verslagje vanuit Costa Rica! :-) Nu gaat het beginnen!
    Super om te horen dat de reis goed is verlopen. Wel balen van de misselijkheid maar daar heb je helaas wel vaker last van he, dat maakt niet uit hoe ver de reis is ;-) Ook heel fijn om te horen dat je je meteen een beetje thuis voelde. Dat komt vast helemaal goed en jullie gaan elkaar snel beter begrijpen dat weet ik zeker.
    Vandaag lekker naar het strand dus, geniet ervan want hier begint het na de zonnige dagen van vorige week alleen maar kouder te worden.
    Succes morgen met je 1e werkdag! laat alles lekker op je afkomen en geniet er vooral heel erg van!! You can do it!
    Hele dikke kus vanuit Eersel-Zuid!

  • 10 Maart 2013 - 16:08

    Edwina:

    Nou Henrieke,

    Daar ben je dan! Jammer van die misselijkheid, maar goed, na dat drankje was je er vast weer overheen. Ik hoop zo voor je, dat het een geweldige tijd gaat worden. Maar hee, met zo'n kast voor je kleding kan het al niet meer stuk :-) Ik blijf je gezellig volgen, dus schrijf maar volop. Dikke knuf.....

  • 10 Maart 2013 - 16:15

    Anne:

    Je bent er!
    Het klinkt allemaal erg herkenbaar, het wennen in je nieuwe huis. Maar dat gaat helemaal goed komen!
    Aw we hebben als travelcoaches wel een tip gemist dan; verpak alle facons in een plastic zakje voor als ze lekken.
    Geniet van je stranddagje en veel succes met je eerste officiele dag bij het kindertehuis!

  • 10 Maart 2013 - 16:39

    Pap En Mam:

    Ik was blij dat we vanmorgen rond half 6 een berichtje kregen, dat je bij je gastgezin was gearriveeerd!
    De lange reis zat er op.Je zal wel even moeten wennen aan de warmte daar, want daar kun je niet zo goed tegen op het begin. Maar met het strand in de buurt kun je lekker afkoelen. Het zal nu even wennen worden om alle mensen daar te leren kennen en om in je ritme te komen met het werk. Maar dat komt allemaal wel goed. Veel plezier en succes. En stuur maar wat zonnestralen deze kant op!!! Liefs x x x x x

  • 10 Maart 2013 - 16:59

    De Beerensjes:

    hey Henrieke,
    Fijn dat je goed aangekomen bent , we hebben toch wel de hele dag aan je moeten denken..
    geniet van het lekkere weer en veel succes met je werk morgen..
    heel veel groetjes van ons xx

  • 10 Maart 2013 - 17:41

    Dirk:

    Hee liefie!

    Een mooi verslag zo op de vroege morgen ;) Ik ben zooo trots op je dat je gewoon ff naar Costa Rica bent gegaan! Fijn om te horen dat de vluchten al met al toch nog meevielen.

    De spanningen ga je vandaag gewoon eventjes lekker wegspoelen aan het strand. Ik zou graag met je mee gaan, maar dat nét iets te ver ;)
    Vermaak je maar eens lekker, en stuur ook maar wat goei weer deze kant op!


    Groetjes je vriendje :)

  • 10 Maart 2013 - 19:00

    Jac En Anja :

    Hoi Henrieke,
    Je hebt inderdaad al een hele grote stap gezet, knap hoor.
    Fijn dat je goed aangekomen bent. Wel jammer dat je een beetje misselijk geweest bent, maar dat ben je weer snel vergeten na een paar uurtjes slapen. Wat een verschil van temperatuur dat zal even wennen zijn, maar in de zee kun je wel even afkoelen. Veel succes met werken in het kindertehuis.
    En hou ons op de hoogte!! Groetjes Jac en Anja

  • 10 Maart 2013 - 19:06

    Ruud Maas:

    Hey Henrieke,

    Ik had je laatst nog gesproken en hoorde al dat je ging.
    Maar wat een verschil met een paar jaar geleden he, ik hoor het je nog zo
    goed zeggen dat het echt niet kon dat je vriendinnetjes zoiets gingen doen.
    En volgens mij ging het toen ook nog niet zo lekker dat je zoiets zelf zou doen.
    Ik wil even zeggen dat ik echt heel erg trots op je ben dat je dit nu wel durft.
    En je vanuithet altijd gezellig Hulsel het allerbeste toe wil wensen. Volgens mij heb ik altijd gezegd
    dat alles wel goed zou komen!
    Ik moet denk ik wel sorry zeggen want we hebben vandaag met 4-0 van Dosko gewonnen,
    helaas moest ik wel eerst op de bank (maar heb toch nog gescoord).
    Henrieke je weet dat het zo voorbij is en geniet daarom maar extra veel.
    Ben stiekem best trotst op je!
    Heel veel plezier nog,
    (en wees zuinig op het vriendje he).

    Kus Ruud Maas

  • 10 Maart 2013 - 19:42

    Marieke:

    He zusje,

    Ik vond het toch nog veel nieuwe info hoor ;)
    Leuk om het verslag te lezen!
    Jij gaat zo lekker naar het strand, terwijl wij hier in de kou zitten..
    En die kledingkast is wel heel stoer hoor, haha... Wel lekker vrolijk toch?
    Ik kijk alweer uit naar je volgende verslag en foto's natuurlijk!
    Nou lekker wennen aan de nieuwe familia en we spreken elkaar heel snel weer!
    Veel succes morgenvroeg en we horen het wel weer!

    Ik ben trots op je!

    Xx


  • 10 Maart 2013 - 20:09

    Jet En Rie :

    Hoi Henrieke
    Wat een mooi reisverslag heb je gemaakt,
    en fijn dat wij jouw mogen volgen wat er allemaal komen gaat.......
    Henrieke fijn dat je goed bent aangekomen.... en dan hebben we ook weer wat rust ,
    want het is knap dat jij dit allemaal alleen doet .....
    Wij wensen jouw heel veel succes daar met jouw werk en de kinderen
    zullen ook wel blij zijn met jouw .........
    Nou het gaat je goed en we houden het in de gaten wat je allemaal
    voor mooi werk gaat doen...........
    Lieve groetjes van Rie en Jet de Laat

  • 10 Maart 2013 - 20:22

    Peer En Karine:

    Hoi henrieke tof dat je goed aangekomen bent je gaat en heel avontuur aan knap hoor gelukkig dat de douane je kadotje niet heeft afgepakt ik hoop dat je een fijn dagje strand hebt gehad hopplijk niet te hard verbrand we wensen ne nog goeie dagen en mooi bruin terug vele groetjes uit het koude België en tot ziens

  • 10 Maart 2013 - 21:27

    Nancy De Backer:

    Hey Henrieke,

    Wat ben ik trots op mijn jongste nichtje, ik vind het zo knap, ik doe het je voor geen goud na.
    Vervelend dat je zo misselijk geweest bent tijdens de reis.
    Veel succes met je werk en ik blijf je natuurlijk volgen. Kei leuk om te lezen.
    Het gaat je goed en heel veel plezier.

    Groetjes Nancy

  • 10 Maart 2013 - 22:06

    Rian Moors:

    Hoi Henrieke,

    Het lijkt nog maar zo kort geleden dat je zei dat je van plan was om naar Costa Rica te gaan
    en nu ben je er al. Hardstikke goed. Ik heb met trots je eerste verslag gelezen vanuit Costa Rica.
    Ben wel een beetje jaloers, lekker warm daar, mooie natuur en veel leuke kinderen.
    Succes morgen op je eerste werkdag en ik kijk nu al uit naar de volgende verslagen.

    Groetjes van je ouwe nicht

  • 10 Maart 2013 - 22:54

    Kees En Petra:

    hoi henrieke blij om te horen dat je goed bent aangekomen .ik vind het heel knap van je . je verdiend een dikke 10. ik blijf je verslagen lezen heel veel succes morgen groetjes kees en petra

  • 11 Maart 2013 - 11:24

    Carla Pasmans:

    Hoy henrieke fijn dat van alles zo goed verlopen is . echt knap, jij hebt lef getoond
    Het gaat je daar helemaal lukken ,ik steek elke dag een kaarsje voor je aan
    Goed opletten wat ze daar voor eten klaar maken kunnen we het ook uitproberen .
    Gr. Carla pasmans

  • 11 Maart 2013 - 12:31

    Nicole Van De Pas:

    hoi henrieke wat heb ik veel aan je gedacht dit weekend maar ben blij dat je goed bent aangekomen. Ben je al een beetje aan de warmte gewend,hier is het koud.Veel succes vandaag met je eerste werkdag.Heel veel groetjes en een dikke knuffel van Elle ,Kim en Teun.Ik ben nu al benieuwd naar je volgende verslag.Veel succes en tot gauw Nicole en Coen

  • 11 Maart 2013 - 12:46

    Annie Kuijpers:

    Geweldig goed aangekomen en nu genieten maar al is het alleen al van het mooie weer, het is hier ijjjjjssssskoud. Veel succes, Annie

  • 11 Maart 2013 - 17:03

    Nol Maas :

    Hoi Henrieke

    Ongelufelijk de gé an de andere kant van de wereld bent. Vruuger als we naar de stad (Eindhoven) gingen was de al een heel reis. Dan moeste we een week van te vurre
    Al ons voet gan waase. Schon om je verslag te lezen.

    Het ga je goed, ik volg je

    Gr. Nol

  • 11 Maart 2013 - 18:36

    Tante Joke:


    Hoi Henriek

    Zondagmorgen tegen 6 uur kreeg ik een sms je van jullie mam dat je op de plaats van
    bestemming was,toevallig was ik op dat moment net wakker en lag ik te denken of je er al zou.zijn.
    Dus dat was een hele opluchting en blij dat het goed was gegaan.
    Nu vandaag voorjouw nog een spannende dag ,en dan ga jij dat maken.

    Ik vindt het heel Tof van jouw dat je al zover bent,ga zo door.
    Geniet ook van de leuke en mooie dingen daar,en je zult zien.de tijd vliegt.

    Bedankt voor het mooie verslag en we blijven je volgen.

    Tante Joke






  • 11 Maart 2013 - 20:57

    Inge Bierens:

    Hey Henrieke!
    Wat fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen na een lange reis!
    Ben benieuwd hoe je eerste kennismaking met de kinderen in het kindertehuis is gegaan vandaag! Maar dat lezen we de volgende keer vast wel!
    Ik ga je in ieder geval volgen via deze site!
    Geniet van alle mooie, bijzondere en leuke momenten daar in Costa Rica. Heel veel plezier en succes!
    Groetjes Inge

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Henrieke

Actief sinds 25 Okt. 2012
Verslag gelezen: 718
Totaal aantal bezoekers 18633

Voorgaande reizen:

05 April 2014 - 13 Mei 2014

Dubai, Thailand, Vietnam & Cambodja

09 Maart 2013 - 08 Mei 2013

Costa Rica

Landen bezocht: